Monday 10 December 2012

'Makan Angin' bersama di Sungai Sendat




ULU YAM - PEMBINA UKM telah berjaya menganjurkan satu aktiviti santai iaitu ‘Makan Angin‘ atau dikenali juga sebagai jaulah. Jaulah ini hanya melibatkan peserta lelaki sahaja.

Kali ini, PEMBINA UKM membawa ke satu tempat yang menarik iaitu Hutan Lipur Sungai Sendat Ulu Yam Selangor. Objektif jaulah kali ini ialah untuk merapatkan hubungan antara ahli PEMBINA Cawangan UKM dan juga peserta yang hadir. Para peserta yang menyertai jaulah kali ini melibatkan pelajar asasi sains pintar, pelajar ijazah dan juga pelajar sarjana.

Selain itu, jaulah ini juga adalah adalah saranan daripada Saidina Umar r.a. yang mana kita tidak akan mengenali seseorang itu selagi kita belum pernah bermusafir dengannya.

Tuntutan hak dari segi fizikal dan minda para peserta telah diberikan dengan kepuasan bermandi sungai dan air terjun. Namun begitu, hak bagi hati setiap orang Islam tidak pernah diabaikan. Seusai puas bermandi dan sebelum bersiap untuk pulang, peserta mengerjakan dahulu solat sunat dhuha tanda sujud ingatan dan patuh seorang hamba kepada Maha Agung. Tidak pernah lupa untuk mengabdikan diri walau di mana berada. Selain itu, sedikit tazkirah bertajuk “Hati orang yang beriman” telah disampaikan oleh Muhammad Danial, seorang usahawan dan juga aktivis PEMBINA.

Sekali lagi syukur dipanjatkan ke hadrat Allah Taala dengan penganjuran jaulah kali ini berjaya mencapai objektif program dan semua peserta pulang dengan keadaan selamat dan gembira walaupun kepenatan.

poster promo ikhwah
picture hosting