Friday 6 December 2013

Syiah Mengancam Akidah dan Negara



BANGI, 4 Disember – Syiah bukan sekadar bahaya dari sudut akidah ataupun fekah, bahkan ia boleh menggugat keselamatan negara sekiranya dibiarkan penganutnya mengembangkan ajaran syiah di seluruh negara.

Naib Presiden 1, Ikatan Muslimin Malaysia Ustaz Muhammad Fauzi Bin Asmuni berkata demikian semasa memberikan penyampaiannya dalam program ceramah “Bahaya Syiah – Suatu Pendedahan Eksklusif”, yang dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (PMFPI) UKM dengan kerjasama Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) cawangan Bangi di Dewan Kuliah 3B 301 Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan (FSSK) di sini semalam.

Ujar Ustaz Muhammad Fauzi lagi, Syiah ini perlu dilihat dengan teliti sejarah pengembangannya di seluruh dunia kerana ia bersifat ingin menguasi takhta dan kekuasaan.



“Kita lihat sejarah Khilafah terdahulu, sebagai contoh semasa penaklukan semula Kota Al Quds, antara perkara yang paling utama Sultan Salahuddin al Ayubi lakukan adalah menewaskan Kerajaan Fathimiyyah yang berpusat di Kaherah, Mesir. Kerajaan Fathimiyyah ini adalah kerajaan Syiah.”

“Kemudian sekiranya kita melihat sejarah kejatuhan Baghdad, pada masa itu Baghdad adalah suatu kota yang tidak akan terbayang akan musnah begitu saja. Tenteranya adalah tentera terkuat di dunia, kerajaannya adalah kerajaan terkaya di dunia, pertahanannya adalah pertahanan terkebal di dunia. Tetapi bagaimana boleh ditewaskan oleh bangsa nomad yang dikenali sebagai tentera Monggol atau Tartar dalam sekitar tempoh 40 tahun. Punca utamanya adalah golongan Syiah. Orang syiah yang membuka pintu kota Baghdad dari dalam, orang Syiah juga yang menjadi penasihat kepada pemimpin tentera Monggol,” katanya

Selain itu, Ustaz Muhammad Fauzi turut memberitahu antara faktor utama kenapa Syiah terlalu inginkan kuasa adalah berdasarkan akidah yang dianuti oleh golongan Syiah.

“Syiah, ada 5 rukun Syiah, yang pertama solat fardhu, kedua berpuasa, ketiga menunaikan zakat, keempat menunaikan haji di Baitullah, dan kelima adalah al wilayah, iaitu kekuasaan.” Ujar beliau lagi.
Ustaz Muhammad Fauzi turut menegaskan bahawa Syiah adalah terkeluar daripada golongan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Ini kerana perbezaan yang sangat ketara dan berlanggaran dengan nas yang sahih dari pelbagai sudut seperti rukun iman, rukun Islam, fekah seperti nikah mut’ah, taqiyyah, dan sebagainya.




Ceramah Bahaya Syiah ini mendapat sambutan yang menggalakkan dengan kehadiran peserta sekitar 150 orang daripada dalam dan luar UKM.

Klik link untuk menonton respon Ceramah Bahaya Syiah:



Wartawan
PEMBINA UKM Production

0 comments:

Post a Comment

poster promo ikhwah
picture hosting