Monday 25 April 2016

SYAHADAH TERAKHIR TANGGUNGJAWAB KITA


Kajang, 23 April - “Tanggungjawab kita sebagai seorang muslim adalah untuk mengajar syahadah kepada orang yang hampir kepada kematian,”ujar Puan Asral Widad,40 sewaktu berucap kepada mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) sewaktu lawatan mereka ke rumah jagaan warga tua Darul Insyirah.


Puan Asral Widad (kiri) bersama Sumayyah (kanan) sebagai wakil peserta program Kasih D'Insyirah menghulurkan sumbangan
   Lambakan warga tua muslim yang dihantar ke rumah jagaan warga tua non-muslim menyuntik semangatnya untuk menubuhkan rumah jagaan warga tua muslim yang bersih,sihat sistematik dan mampu berdikari bagi menjaga kebajikan warga tua muslim yang kian dipinggir semakin hari.

   Beliau berucap di dalam program Kasih D’Insyirah anjuran Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) Universiti Kebangsaan Malaysia yang berlangsung di Darul Insyirah 2, Sungai Ramal Dalam, Kajang yang dihadiri 17 peserta mahasiswa dari pelabagi fakulti.

   “Selain Darul Insyirah, kami juga menubuhkan program pendidikan seperti kelas hafazan dan tuisyen untuk anak yatim  di bawah Pusat Kecemerlangan Pendidikan Umah (PACU),” kata Puan Asral Widad yang menjadi Pengerusi bagi kedua-dua agensi PACU dan Darul Insyirah.

   “Kami di PACU  menawarkan kepada mana-mana pihak yang berminat untuk menawarkan sumbangan dari segi idea, tenaga dan wang ringgit untuk sama-sama menjaga kebajikan masyarakat seperti golongan anak yatim dan warga tua,”tambahnya lagi.



Najmuddin M. Faudzir
Wartawan PEMBINA UKM


0 comments:

Post a Comment

poster promo ikhwah
picture hosting