Sunday 15 April 2012

'Zero 2 Hero' Semakin Hampir!

Satu seminar motivasi berlandaskan amal Islami yang telah lama dinantikan oleh semua, akan dianjurkan oleh PEMBINA UKM dengan kerjasama PERSADA UKM, seminar ini dikenali sebagai 'Zero 2 Hero' yang mana ia bakal menampilkan beberapa penceramah dan panel yang telah bermula dari 'Zero' dan kini telah bergelar 'Hero' dalam bidang masing-masing.

Berikut adalah butiran maklumat mengenai seminar 'Zero 2 Hero':

Tarikh: 21 APRIL 2012
Hari: Sabtu
Tempat: Kompleks Tun Abdullah Mohd Salleh (DK43.102)
Masa: 8 pagi - 2 petang

Makanan akan disediakan! Tiada yuran penyertaan!

Ceramah "From Zero To Hero" disampaikan oleh Prof. Madya Madya Dr. Azizan Ahmad, seorang pensyarah di Fakulti Sains & Teknologi yang terkemuka dan sangat dikenali di UKM. Beliau akan mendedahkan rahsia dan langkah bermula untuk membebaskan diri daripada seorang yang 'Zero' dan akhirnya menjadi 'Hero'.

Seminar 'Zero 2 Hero' akan diledakkan lagi dengan ceramah bertajuk "Ledakkan Potensi Dirimu!" yang disampaikan oleh Nur Mastura Mansor, seorang motivator yang terkenal di kalangan mahasiswa mahasiswi muda di kampus dan merupakan mantan MPP di USM suatu masa ketika dahulu.

Pada penghujung seminar ini, sebuah forum bertajuk "Sang Juara" akan menampilkan Saudara Izzat Akmal sebagai moderator, seorang pendebat UKM yang amat disegani. Di samping itu, forum "Sang Juara" juga akan menampilkan dua orang panel yang telah terserlah ke'hero'annya, mereka ialah Tuan Hj. Abd. Rahman Mat Dali dan Dr. Nahdia Afifah Abdul Jalil.

Siapa yang tidak kenal Tuan Hj. Abd. Rahman Mat Dali, (http://img214.imageshack.us/img214/4567/92421225.jpg) beliau adalah pengarah urusan atau singkatannya CEO dalam Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah di Bangi. Beliau juga adalah antara tokoh jutawan muslim yang  akan membongkarkan bagaimana untuk menjadi 'Sang Juara'.

Ahli panel kedua tidak kurang hebatnya, Dr. Nahdia Afifah Abdul Jalil adalah 'Sang Juara' yang disegani di kalangan mahasiswa mahasiswi di Mesir pada suatu masa ketika dahulu kerana beliau merupakan graduan cemerlang dalam bidang perubatan di Universiti Mansurah, Mesir.



Daripada 100% orang yang diberi peluang untuk menjadi 'Hero', 99% orang memberi seribu alasan dan tidak mengambil tindakan manakalan hanya 1% orang sahaja yang berani menyahut cabaran untuk berubah dari 'Zero' hingga menjadi 'Hero' dan melawan seribu alasan. Siapakah 1% orang itu? Adakah anda tergolong dalam golongan 99% atau 1% orang? Bukti jika anda seorang bakal 'Hero'. Bukan pada angan-angan kosong tapi pada tindakan. Anda yang menentukan masa depan anda.

Daftarlah segera sebelum kerusi anda direbut oleh orang lain kerana tempat duduk adalah terhad. Seminar 'Zero 2 Hero' tidak mengenakan ratusan tinggi seperti seminar motivasi yang lain di luar, malah ia PERCUMA. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi 'Hero'. Siapa anda hari ini tidak penting, yang penting siapa anda pada masa hadapan!

Untuk pendaftaran anda boleh taipkan SMS <Nama> <Z2H> ke SYUKRI 017-8270871 (untuk lelaki sahaja) atau FATHIN 017-2633957 (untuk perempuan sahaja). Atau, anda tidak perlu mengeluarkan sesen pun dengan hanya mendaftar secara online melaluihttps://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDZoc0hQQkdPSEpjcTF0VF9PandhOGc6MA

Berita baik! Sukacitanya pihak PEMBINA UKM ingin memaklumkan bahawa PESERTA yang membawa PALING RAMAI rakan menghadiri seminar ini berpeluang memenangi sebuah hadiah misteri! Pemenang akan diumumkan dalam seminar 'Zero 2 Hero'. Siapakah pemenang itu?Mungkin anda...tuah ayam nampak di kakituah manusia siapa yang tahu?



poster promo ikhwah
picture hosting