Monday 23 April 2012

Siswa UKM hilang?

Dunia mahasiswa kini digemparkan dengan kehilangan seorang siswa yang bernama MUHAMAD UBAIDI BIN ABD MUNIR, 23 tahun. Beliau merupakan pelajar Mikrobiologi di UKM. Dari sumber maklumat diperolehi iaitu Harian Metro, Ubaidi dikatakan hilang dari rumah ibu saudaranya di Seri Kembangan dan dipercayai akibat tekanan selepas tidak menamatkan pengajian dalam bidang mikrobiologi di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi.

Kehilangan Ubaidi disedari apabila beliau  tidak pulang ke rumah termasuk gagal hadir ke kuliah, kehilangannya mendorong ahli keluarganya mencari Ubaidi di sekitar Bangi dan Putrajaya kerana bimbang sesuatu yang tidak diingini berlaku.

Atas kesedaran sebagai satu angkatan belia muslim yang peduli dengan umat, kami PEMBINA berdukacita di atas kehilangan beliau dan berasa terpanggil untuk memohon bantuan daripada orang ramai yang menjumpai MUHAMAD UBAIDI BIN ABD MUNIR, Pelajar Mikrobiologi UKM (No. Matrik: A119639) atau mempunyai maklumat terkini mengenai kedudukan, bantulah dengan menghubungi ayah beliau di talian 014-8499825 atau PPIM.



Firman Allah S.W.T yang bermaksud:
“Dan hendaklah kamu tolong menolong di atas perkara kebaikan dan taqwa dan janganlah kamu tolong menolong di atas perkara dosa dan permusuhan” [Surah al-Maidah: 2]

Oleh itu, sekiranya anda tidak mempunyai maklumat berkenaan beliau, bantulah dengan menghebahkan aritkel ini kepada sesiapa di dalam rangkaian sosial anda. Bantuan anda semua amat diperlukan kerana ibu beliau benar-benar merayu kepulangannya dalam Harian Metro baru-baru ini.





poster promo ikhwah
picture hosting