Wednesday 6 November 2013

TUMPAS



Hari ini langit menangis
Tanah gersang  kini subur
Hari ini aku menangis
Hati yang dulu kering kini basah
Aku tumpas.

Hidup aku indah
Dengan kuasa, pengaruh, harta
Pangkat, wanita..
Ah, itu makanan aku!
Sebutlah apa sahaja
Semua aku mampu beri
Kekayaan yang kusangka abadi.

Sungguh,
TakdirNya jualah yang berkuasa
Lenyap, lupus, pupus segala yang ada
Ujian datang bertimpa-timpa
Tak mampu aku tepis

HAHAHA…
Tawa sinis kuzahirkan
Mencela diri yang lupa asal usulnya
Aku tenggelam dalam lautan permata
Hanyut dalam arus kegemilangan
Terdampar di persisiran
Kalah pada nafsu, kabut dalam syariat.

Ya Rabb,
Kembalikan aku pada landasanMu
Agar gerabak yang membawaku
Menuju destinasiMu

Ya, aku tumpas
Tumpas pada keagunganMu
Ujian sebagai teguran
Kau buka mataku
Hatiku Kau sentuh
Syukur, terima kasih Allah!



Maisarah Shahrain
Media&Promosi PEMBINA UKM


0 comments:

Post a Comment

poster promo ikhwah
picture hosting