Thursday 3 October 2013

DEBARAN HIMPUNAN MAHASISWA (HIMMAH) 2013


Apa itu HIMMAH?

Program HIMMAH 2.0 merupakan lanjutan dari HIMMAH yang telah dilaksanakan tahun 2012 bertempat di Kompleks Rakan Muda Klang. Antara resolusi HIMMAH 2012 adalah menjadikan program ini sebagai program tahunan yang mengumpulkan semua ahli PEMBINA seluruh Negara. Program ini secara konsisten bertujuan menjelaskan halatuju, matlamat dan agenda PEMBINA bersifat semasa.

“Perkataan ‘Himmah’ digunakan untuk membayangkan maksud kehendak untuk mencapai suatu objektif tertentu.Manusiasecara psikologinya sentiasa menghendaki sesuatu yang baru. Cita rasa dan kehendak yang sentiasa berubah dan baru adalah sifat normal bagi setiap insan. Sebaliknya jika seseorang itu tidak memperbaharui keinginannya atau tidak ada keinginan, dia dianggap sebagai bermasalah dan dia mungkin menghidapi penyakit kemurungan” – Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman, Presiden ISMA.

Apa objektif HIMMAH?



HIMMAH untuk siapa?

HIMMAH diadakan untuk semua ahli PEMBINA dan bukan ahli yang bergelar mahasiswa. Kami mensasarkan seramai 2000 orang mahasiswa yang akan hadir ke program ini. Sekiranya anda mahasiswa IPT, andalah yang kami cari!

Maklumat lanjut tentang HIMMAH 2013:



Sila layari laman sesawang:


Untuk testimoni HIMMAH yang lepas: http://www.youtube.com/watch?v=paOfIJnSfQc

Semoga Program ini dapat berlangsung dengan jayanya.

"MENERAJU ARUS MAHASISWA"

0 comments:

Post a Comment

poster promo ikhwah
picture hosting