Tuesday 6 March 2012

PEMBINA tegas dengan pendirian: Membantah resolusi PBB

 


KUALA LUMPUR 2 Mac –Saudara Ibrahim Mohd Hasan, Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) merupakan  salah seorang wakil daripada 47 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam yang turut serta dalam  perhimpunan aman di Masjid Negara di sini bagi membantah resolusi Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) mengiktiraf kedudukan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Menurutnya, beliau menyokong sepenuhnya tindakan kerajaan untuk bertegas dalam pendirian untuk tidak mengiktiraf LGBT dan menggesa PBB untuk tidak memberi sebarang bentuk tekanan supaya Malaysia tunduk kepada resolusi mereka. Ini merupakan campur tangan kuasa asing dan memberi amaran bahawa kita akan bertindak lebih dari ini sekiranya PBB terus mengiktiraf kedudukan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).
Tambah beliau lagi, ada dua sebab utama mengapa kita perlu untuk menolak kedudukan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT). Pertamanya, firman Allah dalam Al Quran jelas menyatakan bahawa golongan-golongan ini tidak diiktiraf bahkan dilaknat dan meraka dihumban ke dalam bumi. Perbuatan ini juga bertentangan dengan naluri dan norma kemanusiaan dan tiada manusia yang berfikiran waras boleh menerima golongan ini.
“Sebagai belia, perkara ini amat merisaukan kerana golongan ini akan menjadi ancaman kepada generasi akan datang. Sekarang pun mereka sudah mula bergerak menerusi media arus baru. Saya khuatir sekiranya meraka diiktiraf hari ini, meraka akan lebih berani menuntut hak. Apa yang lebih membimbangkan, sekiranya mereka diiktiraf hari ini, bala Allah akan turun di bumi Malaysia,” begitulah pesanan Saudara Ibrahim Mohd Hasan apabila ditemui media semalam.


Sumber: Pembina Pusat

poster promo ikhwah
picture hosting