Monday 4 June 2012

Selamat Menghadapi Peperiksaan Akhir!


Assalamualaikum.


Musim peperiksaan sudah menjelma..Untuk pelajar semester akhir,yang masih jerih menaip lembaran-lembaran tesis, bergigihlah.  Yang bakal dan sedang menghadapi viva, semoga berjaya. Yakinlah anda mampu melakukannya! sepastinya, berusahalah!

Dalam menghadapi nota-nota kuliah, menatap buku-buku teks, sambil membayangkan senyuman dan harapan ayah bonda, ingatlah, usaha kalian yang dilihat Allah. Hasilnya kita serah padaNYa.

Membilang saat sambil menelaah, lalu terfikir-fikir sempatkah  menyudahkan pembacaan sebelum dewan pepriksaan dilangkahi, adalah situasi yang kerap berlaku. Terasa tidak cukup lagi nota terbaca. Anda cuak? risau? 

Namun, pernahkah anda terfikir, berasa tidak cukup untuk peperiksaan yang bakal kita hadapi 'di sana' nanti? walhal tarikh 'peperiksaan' itu tidak ketahuan masa dan tarikhnya. Peperiksaan yang yang tertakluk kepada 'terma dan syarat' dariNya. Yang sepastinya kita tidak ketahui, boleh jadi esok, boleh jadi sesaat nanti, boleh jadi selepas kamu mengerlipkan matamu sekejap nanti!

Dalam menghadapi peperiksaan ini, saat inilah kita 'periksa' juga amal kita. Lalu, periksalah dirimu, sebelum datang masa kamu tidak punya peluang, menyedut udara pun!













poster promo ikhwah
picture hosting